Diplomerad Copywriter...

Det vill jag bli. Har just gjort lite research och hittat en del kurser i Sverige som jag troligen kommer ansoka till nar jag ar hemkommen. Men dyrt ar det. Vill jag komma nagonvart ar det val anda ett pris jag maste betala... Lite komisk om man tanker efter, jag har ju spenderat en formogenhet pa min Bachelor's Degree redan. Men jag vet bara hur man skriver copy pa engelska, har ingen riktig koll annu pa hur det fungerar i Sverige. Sa en 10-13 veckor lang distanskurs later mycket lockande just nu. Dessutom ska jag redan nu borja skriva och lasa mer pa svenska sa jag kommer in i spraket mer. Det ar lojligt hur latt man glommer att uttrycka sig pa sitt modersmal ju mindre man anvander det. Pratade med en svensk som jobbar pa ett av de manga konsulaten har i USA, och vi forsokte desperat komma ihag vad "maiden name" heter pa svenska. Nae, uscha.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0