Langhelg!!!

Jag fick just reda pa att jag ar ledig pa mandag! Det ar visst Memorial Day da. Det ar verkligen svart att halla reda pa alla dessa amerikanska hogtider och langhelger. Jag har ju svart med de svenska ocksa i och for sig. Pa lordag blir det BBQ-fest hemma hos N och F, det ar alltid kul att umgas med dem aven fast de har en lite jobbig 3-aring som ar galen i mig. Jag umgas faktiskt hellre med vuxna. Om hon gav mig lite uppmarksamhet skulle det vara okej, men hon foljer mig vart an jag gar.

"Vill du leka med mig i mitt rum?", fragar hon hela tiden. "NEJ" sager jag. "Why?", sager hon. "For jag vill umgas med dina foraldrar", sager jag. "Why?", sager hon. Ungefar sa gar det till varenda gang vi ar dit. Forutom att allt sags pa engelska forstas :) Jag hoppas innerligt att det kommer fler barn dit nu pa lordag sa hon far nagon i hennes egen alder att leka med.

Sen tanker jag forsoka fa med Jonathan ut pa en liten biltur pa sondag eller mandag. Det ar dags for oss att hitta pa nat, vi stannar mest hemma hela tiden och kollar pa TV. Kanske blir en tripp norrut. Eller soderut. Vill se var-fargerna och se lite natur. Nu nar varen antligen har kommit (en kall var, men anda!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0